مهرداد توماری

آموزش صدا سازی

داشتن صدای زیبا به خودی خود یک موهبت ذاتی است که همه آن را ندارند ، بنابراین می توانید از آن بهره ببرید و خود را شایسته آن نشان دهید! شما باید به لطف آموزش صدا سازی کافی صدای خود را بهبود بخشید.

غنی سازی رپرتوار موسیقی، وسعت بخشیدن به هدف، بهبود صدای سر و سینه، جذب تمرینات تنفسی مختلف، همگی پیشنهادهایی هستند که برای هر کسی که می خواهد یک خواننده برجسته شود، لازم خواهد بود. حتی با داشتن استعدادی بی بدیل در آواز خواندن، باید زیر نظر یک استاد مجرب، دوره آموزش صداسازی را سپری کنید.

تمرینات صوتی و تنفسی

با سرعت و فرکانس قابل تنظیم نفس بکشید: تنفس را با سرعت های مختلف شروع کنید تا یاد بگیرید تنفس خود را تنظیم کنید. حدود ۳۰ ثانیه با پف های کوتاه و سریع شروع کنید، سپس ۳۰ ثانیه دیگر پف های آهسته تر انجام دهید. سرعت و دفعات تنفس و بازدم را تنظیم کنید. چنین تغییراتی به شما کنترل بهتری بر تنفستان می دهد. هنگام تنفس عمیق باید حرکت هوا را احساس کنید.

بازدم را در سری های کنترل شده تمرین کنید: سعی کنید قبل از صحبت یا آواز خواندن نفس عمیق بکشید تا در حین اجرای نفس کم نیاورید.  انگشت خود را جلوی خود دراز کنید و تصور کنید شمعی است که باید ۵ بار آن را فوت کنید. در ۵ دفعه تا جایی که می توانید نفس خود را آزاد کنید، قدرت و طول بازدم خود را کنترل کنید، سعی کنید هر بار آن را تا جایی که ممکن است طولانی کنید.

انجام این تمرین قدرت ریه های شما را افزایش می دهد و صدای شما در هنگام آواز خواندن و صحبت کردن صاف تر و پایین تر می شود.

برنامه ای برای گرم کردن صدای خود ایجاد کنید: اگر می توانید، با یک مربی حرفه ای صدا کار کنید تا برنامه ای را که به طور خاص برای شما طراحی شده است را به شما ارائه دهد. شما همچنین می توانید با استفاده از تمرینات اساسی که از آن لذت می برید، گرم کردن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای خود را ایجاد کنید.

آواز خواندن و یادگیری آواز خود را بهبود بخشید

وضعیت بدن خود را در راستای شانه ها، پشت و پاها نگه دارید:روی انگشتان پا بایستید و بازوها را به عقب کشیده و پاها را از هم باز کنید. پاهای شما باید به اندازه عرض شانه باز باشد و باید قفسه سینه خود را به جلو فشار دهید. وضعیت مناسب باعث می شود هوا آزادانه از ریه ها از طریق دهان حرکت کند. صدای شما بهتر و پرانرژی تر به نظر می رسد زیرا جریان هوای خوبی ایجاد کرده اید. از قفل کردن زانوها یا فشار دادن شانه ها خودداری کنید. سعی کنید هنگام آواز خواندن بدن خود را شل و آرام نگه دارید.

دهان خود را کاملا باز کنید و زبان خود را به جلو ببرید: جلوی آینه بایستید و چند خط از آهنگ مورد علاقه خود را بخوانید و به میزان دهان باز کردن خود توجه کنید. سپس دهان خود را باز کرده و انگشتان وسط خود را در آن قرار دهید. دهان شما باید خیلی بازتر باشد. انگشتان خود را بردارید و زبان خود را به جلوی دهان ببرید تا نوک آن به دندان های پایین نزدیک شود. با زبان باز و دهان باز آواز خواندن را تمرین کنید. شما باید صدای بهتری را متوجه شوید زیرا فضای بیشتری در دهان برای تشدید صدا وجود دارد.

آواز خواندن را از خواننده های دیگر یاد بگیرید: به نحوه تنفس خواننده های دیگر توجه کنید، سعی کنید از آنها تقلید کنید. می‌توانید ترفندهای کوچکی مانند چسباندن چانه روی نت‌های بلند یا بلند کردن سینه‌تان برای حفظ انرژی خود یاد بگیرید. مهم است که به خاطر داشته باشید که صدای خود را از محدوده راحتی خود خارج نکنید وگرنه ممکن است آسیب ببیند. در عوض، روی بهبود لحن و تنفس خود برای بهبود کیفیت صدای خود کار کنید.


طوری صحبت کنید که جملات شما واضح و روشن باشد:تمرین‌هایی که بر حروف صدادار و مقیاس‌هایی که از صامت‌ها استفاده می‌کنند تأکید می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا کلماتی را که می‌خوانید به خوبی بیان کنید. با تمرکز بر انتقال کلمات، صدای شما بهتر و واضح تر می شود .

نه تنها از خود قفسه سینه با دیافراگم نفس بکشید:

برای بهبود صدای خود از دیافراگم نفس بکشید: بازوهای خود را روی دیافراگم نگه دارید و به جای قفسه سینه، از شکم خود نفس عمیق بکشید. هنگام آواز خواندن به آرامی هوا را رها کنید. آن را به زور بیرون نیاورید یا منتظر نمانید تا احساس کنید هوا در حال تمام شدن است قبل از اینکه دوباره نفس بکشید. هنگام آواز خواندن، یک الگوی تنفس راحت ایجاد کنید.

آموزش صدا سازی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
seokar

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

0