مهرداد توماری

تمرینات صدا سازی

تمرینات صدا سازی بخشی از زندگی روزمره هر خواننده ای است که یک روال کاری است. بنابراین هرکسی که می خواهد به صورت حرفه ای آواز بخواند یا فقط به پتانسیل کامل خود برسد، باید تکنیک هایی را برای محافظت و بهبود صدای خود بیاموزد.

دانستن و انجام تمرینات صوتی برای هر کسی که می خواهد آواز بخواند ضروری است.بسیاری از افراد تنبل هستند یا فکر می کنند که نیازی به گرم کردن بدن خود ندارند یا با خود می گویند که بعدا تمرینات حرفه ای تر را انجام خواهیم داد. اما در واقع تا تمرینات پایه صدا سازی  را انجام ندهید، نمی توانید یک خواننده موفق شوید.!

تمرینات صدا سازی چیست؟

تعداد زیادی تمرین صدا سازی با هدف جنبه های مختلف صدا، مانند تنفس یا عضلات شکم و گلو، وجود دارد.

بنابراین، هر چقدر هم که ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد، برای کسانی که تازه شروع به توسعه تکنیک خود کرده اند، تمرینات صدا سازی به آنها کمک خواهد کرد که خوب بخوانند‌. این تمرینات شامل موارد زیر می‌شود:

کشش و آرامش،

تمرینات تنفسی،

گرم کردن صدا،

تمرینات تنظیم،

تمرین سرد کردن صدا.

آموزش صدا سازی با  تمرین کشش و آرامش

بسیاری از مبتدیان این مرحله را نادیده می گیرند زیرا متوجه نمی شوند که شما با تمام بدن خود آواز می خوانید . به این معنی که کشش و شل کردن عضلات به طور کلی ضروری است، مخصوصاً عضلاتی که بیشتر به تولید آواز مرتبط هستند.

نخست عضلات تنه و گردن خود را بکشید، همچنین به یاد داشته باشید که بازوها و شانه های خود را شل کنید تا هر گونه تنش غیر ضروری را از بین ببرید.

 تمرینات تنفسی

یکی دیگر از اطلاعات اساسی که گاهی اوقات مورد توجه قرار نمی گیرد این است که صدا صرفاً هوا (تنفس) به اضافه یک صدای مفصل است و بنابراین، شناخت درست تنفس خود و یادگیری کنترل آن برای هر کسی که می خواهد یک خواننده حرفه ای شود ضروری است.

ابتدا، تنفس شما باید بر اساس دیافراگم باشد ، دیافراگم غشایی است که قفسه سینه را از شکم جدا می کند. از آنجا، باید جریان و مقدار هوایی را که به صدای خود هدایت می کنید، کنترل کنید.

 گرم کردن صدا

گرم کردن آواز، صدا را آماده می کند تا هنگام آواز خواندن در بهترین حالت باشد. علاوه بر این، این تمرین همچنین تمریناتی برای محافظت از صدا در برابر استفاده نامناسب دارد که می تواند باعث آسیب شود.

تعداد بسیار زیادی تمرین برای گرم کردن صدا وجود دارد ، مانند “جویدن حرف م یا لرزاندن زبان با حرف ر از جمله این تمرینات هستند.

 تمرینات تنظیم

اولین قدم در اموزش صدا‌سازی این است که بتوانید دامنه صدای خود را بشناسید و بدانید که صدای شما در کدام منطقه راحت تر است تا بتوانید تحریرها و تسلط فنی خود را نشان دهید،  راه درازی در پیش است.

برای پیمودن این مسیر، ضروری است که علاوه بر رها کردن صدای خود، قادر به گوش دادن نیز باشید!

تمرین سرد کردن صدا

به همان اندازه که گرم کردن صدا مهم است، سرد کردن آن در پایان تمرین یا بعد از استفاده از صدای خود در ضبط و اجرای آهنگ مهم است. به این ترتیب، بدن خود را دوباره سازماندهی می کنید تا به تنظیمات صدای گفتاری بازگردد و از سایش غیرضروری عضلات مورد استفاده برای آواز جلوگیری کنید.

برای مراقبت از صدای خود چه باید کرد؟

علاوه بر این تمرینات، یک سری تمرینات مراقبت از صدا وجود دارد که باید برای هر کسی که می خواهد به طور حرفه ای آواز بخواند به عادت تبدیل شود. به هر حال، در این حالت، صدا به ابزار کار شما تبدیل می شود و خوب است اطمینان حاصل کنید که همیشه در بهترین حالت خود قرار دارد تا آسیبی نبیند.

بنابراین، یکی از نگرانی های اصلی که باید داشته باشید این است که گلوی خود را همیشه به خوبی هیدراته نگه دارید . علاوه بر این، به طور کلی، اتخاذ عادات سالم در زندگی تنها به نفع صدای شما خواهد بود. این و نکات دیگر در این زمینه را بررسی کنید.

عادات و خوراکی هایی وجود دارند که می توانند به صدای شما آسیب جبران ناپذیری وارد کنند! بنابراین برای صدا سازی  باید عادات غذایی مضر را کنار گذاشت و از مواد مضر پرهیز کرد!الکل، قهوه و سیگار تنها برخی از شناخته شده ترین دشمنان صدا هستند.

البته فراموش نکنید وکه انجام این تمرین ها و تمیزی صدا سازی باید زیر نظر مربی حرفه‌ای انجام شود.

تمرینات صدا سازی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
seokar

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

0